tisdag 8 mars 2011

Dagen då tidningen ej kom (hände allt)

För hundra år sen - lyckas inte ens hitta inlägget - skrev jag om tre saker som måste vara fixade för att en dag ska ha en chans att bli till något: Håret måste vara rent, disken måste vara undanstökad och dagens Hbl måste vara läst redan på morgonen.

Idag kom inte vår Hbl i tid, jag har fortfarande inte sett den, och naturligtvis håller alla på och hetsar om den just denna dag. Där ser man, fotfästet är tappat och det är oåterkalleligt.

Kvinnodag och allt. Hbl har tydligen rubricerat olyckligt, nånting om kvinnor slår ut män för att över 30 procent av anställda har en kvinnlig chef. Över Skype fick jag höra om detta av en arg vän genast när jag kom till jobbet. På Facebook lär nån föreslå att rubriken iställt borde ha varit "Forfarande långt till jämställdhet". Situationsdiktaren resonerar kring begreppet "ett eget rum", som Husis tydligen också skrivit om idag.

Själv är man helt att va, jag var hos frissan (så håret är rent i alla fall).

2 kommentarer:

  1. Oj, nej! Hur står du ut? Har ni ingen höblä på jobbet? Om du skulle vara rökare skulle det ju bara vara att smita iväg på en cigg med tidningen i högsta hugg.

    SvaraRadera
  2. Vi har nog Husis men jag hann aldrig läsa den. Ser fram emot kvällsraivare ...

    SvaraRadera