måndag 12 september 2011

Mors sköra axlar

Helgens excesser har tagit ut sin rätt så här sitter man helt blek och skör. Tog lämpligen fram neontuschen och började planera mitt varande på Göteborgs bokmässa som infaller snart, och då drogs tuschen geschwindt ett extra varv runt den fabulösa seminarierubriken "Hur mycket klarar mors axlar?" Majgull Axelsson och Ebba Witt-Brattström ska prata om hur moderskapet har skildrats genom litteraturhistorien. Jag är så gott som redan där med min nya Floridainspirerade anteckningsbok från Pocket Shop.

Ytterligare noterat: Alla har sett Mia Skäringers show Dyngkåt och hur helig som helst denna veckända. Också jag, en liten del, men vissa saker måste begapas med stor koncentration så jag får bakläxa. (Personligt meddelande till fru Collins: Se den! Borde lyckas också i ditt land.)

För övrigt är det ett genidrag av Sveriges TV3 att sända Svenska Hollywoodfruar just på måndagskvällar. De har väl räknat ut att vi är många slitna haggor som behöver lite haggstöd då.

4 kommentarer:

  1. Kul, tack för tipset, den sparar jag till onsdag kväll!! Hurra!!

    SvaraRadera
  2. Gissade, eller snarare visste att du också kollade. tyvärr kan jag inte se Hollywoodfruarna före de kommer i finsk repris.

    Och du har fått en utmärkelse av mig.

    SvaraRadera
  3. Fru Collins: Lita på mig när du behöver få lite guldkant på din onsdag!

    Situationsdiktaren: TACK OCH HURRA! Med fame kommer ansvar, jag ska utföra kär plikt så fort tid medges!

    Hollywoodfruarna var förresten lite skrämmande igår ... Hon Gunilla är lite för skäry.

    SvaraRadera
  4. tv3play.se har alla avsnitt på nätet.

    SvaraRadera