måndag 5 september 2011

The hills are alive

Så har man sjungit sig igenom The Sound of Music eftersom bilen vi lånade (istället för vår egen vars däck inte fick köras med) saknade bilstereo. I ett svagt ögonblick (jag är svag) lovade jag göra detta. Två timmar full hals.
Ungarna diggade det - det är det som är så otroligt med att ha små barn, de gillar sånt där och tycker inte ens det är pinsamt. Det är fint. Men hur förklarar man nazistoryn för två kantareller sen?
"Nå den handlar om en familj med många barn [kan inte säga att mamman är död för det är också för horror] och så kommer dit en lärare som sjunger."


På tillbakavägen idag hittade fyra bast på att sjunga något kampsångsaktigt med ganska oroande lyrik:


Jag vill inte va som andra
Jag vill dricka alkohol
Jag vill bli stark
Ni säger att jag är svaaag
men jag är stark.


Undrar nu om detta är en syntes av alla svar på frågan "Vad sjunger dom om liksom?" 
Annars brukar vi mest lyssna på Arne Alligator.

4 kommentarer:

  1. Undrar jus var han lärt sig den? Eller var det ett eget verk?

    SvaraRadera
  2. Det var nog en egen komposition, sidu.

    SvaraRadera
  3. evafrantz.blogspot.com6 september 2011 kl. 18:33

    Var det inte "Jag är sexton år" som var ditt Sound of music-nummer? Finns ju på cd och allt...

    SvaraRadera