lördag 17 september 2011

Gamla testamentet 2

Tyvärr är denna salong just nu en smygsjukstuga. Ber om ursäkt. Noll flärd. Utåt sett är jag normal, kanske lite blekare än annars, men i kroppen sker förunderliga ting. Särskilt i huvudet, hjälp, jag börjar eventuellt förstå hur Siri Hustvedt och andra migränmänniskor har det. Min gammaltestamentliga huvudplåga höll mig vaken från 4.10 till cirka 6 imorse, och klockan 7 prick var det nån som gärna ville ha sin stjärt torkad.

Har under dagens lopp känt hur den onda hinnan kommit krypande, men så har den passiv-aggressivt dragit sig tillbaka igen, legat där på lur. Och nu, när natten är så sammetsmjuk och svart, kastar den sig över mig som en skräckfilmsapa.

Man hasar sig ner till Floridabastun för att se om där finns bot. Där brukar finnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar