tisdag 25 oktober 2011

The Others (den chänslan)

Känner mig idag som en kvarleva från ett annat århundrade. Går omkring här i tornet och predikar UTBILDNING, BILDNING, PUBLIC SERVICE. Däremellan muttrar jag, knappt hörbart: källkritik ... mediakritik ... och släcker belysningen för folk. Hissen kör jag upp, sen ner igen, sen upp. Ibland postar jag ett riktigt brev av papper och bläck.

Snart är mitt hår så långt att jag kan ha det i 1800-talsknut.
Lovar rapportera när jag upptäcker att jag kan gå genom väggar.

Dagens plus. Pia Ingström i Hbl:s bokbilaga Bokextra: "Kärleken är en bildningsgång, det tänker man för sällan på."
Dagens minus: Foto i husorganet och Metro på två chejer som kommit på den "nya" "idén" att man ju kan protestera mot pälsindustrin genom stå i bara trosorna vid Tre smeder. Att nån orkar fota. Att nån orkar publicera. Redan på 1800-talet var vi trötta på sånt.
(Alltså, för Moralistens eyes: Jag tycker också päls är dåligt men att koppla den ståndpunkten till nåns sorts playmate-giv är bara prilligt. Så menar jag.)

4 kommentarer:

  1. Apopå playmate-given: Det är inte ovanligt att veganer gör en koppling mellan veganism och feminism (med mer och mindre hållbara resonemang), och man önskar att de här två hjuluppfinnarna hade gjort detsamma.

    PETA, delansvariga: http://bit.ly/hfHgbu (inte helt rumsrent)


    (Jag önskar att det inte skulle roa mig fullt så mycket att få en alldeles Olle i grind.)

    SvaraRadera
  2. ... alldeles *egen Olle i grind.

    Argh.

    SvaraRadera
  3. hahaha! "mor Mami"
    det är den finaste benämningen jag fått!

    SvaraRadera
  4. He he Moralisten, vilken fin länk!

    Pia: Roligt att du gillar den! Den är så DU.

    SvaraRadera