måndag 17 oktober 2011

Filmgenre som borde förbjudas

Alla fina iakttagelser kring Florida i GULDREGN (björklöven är gula) överfölls av en fet amerikansk filmskugga just. Den kan ha hetat ungefär Wedding Crashers, filmen som kom på tv vid hemkomsten och som fick mig att minnas hur förbjudna amerikanska filmer med bröllopstema egentligen borde vara.
De borde vara absolut förbjudna i sin horrornormativitet!


Eftersom jag fortfarande besitter ett visst mått av självbevarelsedrift såg jag inte slut filmen  - och det jag såg avbröts av dusch och dagstidning - men dosen chauvinistiskt fluff och andra dumheter var ändå oerhört stor. 


Tycker att det är helt okej med kärlek, alltså. Bröllop är också okej! Men blir helt svettig av alla pengar och all tid och energi som gått åt till att producera horrornormativitet. 


Kanske bjussade filmen sen på en twist som rättfärdigade allt, det vet jag inget om. I så fall; ursäkta, Hollywood. Du har säkert rätt i allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar