tisdag 2 augusti 2011

Världens bästa tv-idé: Heterofällan

Nanna Johansson intervjuar Liv Strömquist på sin blogg. Strömquist säger naturligtvis en massa intelligenta och skarpa saker, som t ex "jag tycker det är lite töntigt att vara framgångsrik. Tyvärr! Kolla bara vilka som är framgångsrika i det här samhället". Men hon levererar också i förbifarten världens bästa tv-idé. Ni vet Lyxfällan och Nannyprogrammen och alla de där renoveringsprogrammen och städprogrammen och vad det nu finns, där folk har ett problem och så stiger nån person in och styr upp det hela. Äh, såhär alltså:


Johansson frågar:
Du har pratat om en rolig TV-idé, den där du bor ihop med olika heteropar och uppmärksammar dem på vad de gör för fel i vardagen. Berätta mer om den!

Strömquist svarar:
Jag tänkte att man kunde göra en Du är vad du äter eller Supernannyn, fast istället för att handla om dåliga matvanor eller barnuppfostran så skulle det handla om folk som har problem med ojämställdhet i sina parförhållanden. Och så skulle, till exempel jag, bo hemma hos dom här heteroparen i en vecka och föra anteckningar över vem som diskar, vem som skämtar, vem som bantar, vem som tar ansvar, vem som lyssnar när den andra pratar osv. Och sen skulle jag ha en whiteboard, och åskådliggöra problemen i fina staplar, och styra upp läget helt enkelt! Produktionsbolag är välkomna att höra av sig för fler detaljer.

Själv är jag redo att flytta till Sverige och grunda ett produktionsbolag bara får att få till stånd detta fina program. 

4 kommentarer:

  1. Johanssons intervjuer är så nice!

    SvaraRadera
  2. jag får stånd bara av att läsa om den här idén. Höhö. Kli i skrevet.

    SvaraRadera
  3. fenomenalt! jag som aldrig ser på teve skulle titta! definitivt.

    SvaraRadera
  4. sofiamaa: SÅ nice! Älskar också graden av cred i dem.
    Peppe: Don't we all, dude!
    Sara: Succén är garanterad!

    SvaraRadera