onsdag 29 augusti 2012

Skosnörena ska i alla fall hålla

Hur sammanfattar man de senaste dagarna?
Måste man ens göra det?
Nej.

Jag kunde berätta om twingranarna, lönnjäveln, lilla armen och ambulansen, om stora sjukhuset och en lång dags färd mot narkos, men låter bli. Den berättelsen är inte min, den berättas av en annan.

Jag berättar istället om hur jag idag gick in hos en skomakare på fashionabla Fredriksgatan. (Skonsnöret på vänster sko gick av igår.)
På en stol i affärslokalen satt en kvinna och talade i sin mobiltelefon. Hon försökte fixa vård åt sin åldriga mamma som ligger hemma, orörlig efter ett benbrott.
Skomakaren, en äldre herre på kryckor, sålde mig perfekta svarta snören som ska hålla "för evigt". De kostade tre euro, jag betalade kontant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar