tisdag 14 augusti 2012

Länkar trots förhinder

Röda bär lägger sig i drivor framför mina händer och vill bli rensade.
Blixtar slår ur väggkontakter.
När jag ligger i sängen och ska midnattsblogga lite före inslocknandet, då lägger datorn av.
Ockulta meddelanden?
(Datorn lät mig dock leta fram videon till Shakiras nya video Did it again, alltså, man borde ha en blogg bara om Shakira för hon är helt fantastisk och diskutabel.)

Men nu passar jag på att göra det som jag skulle göra redan igår kväll, nämligen länka till inlägget "Jag har minsann aldrig haft några problem med karlar" hos Gröna Lotta. (Teaser: Det är något ryskt över den där tankegången; att man som kvinna ska visa sig så stark, snygg och handlingskraftig, att männen automatiskt bara står och dreglar och är maktlösa.)

Länkar också ivrigt till Moralisten, som rasar över tv-serien Sherlock.

1 kommentar:

  1. Det här var jätteintressant! Jag vill diskutera det här över lunch.

    SvaraRadera