tisdag 29 maj 2012

Meddelande till alla med vapen

Min insikt i utrikesnyheter är numera ganska ytlig eftersom jag intar nyheter främst till morgongröten och eftersom jag då alltid har två mycket unga grötätare som sällskap. De har lärt sig att skärpa blicken när jag närmar mig utrikessidorna, för där finns ju ofta spännande bilder på soldater och vapen.
Så: snabb bläddring förbi, mycket ögat inte hinner se, mycket att förskonas från.

Via www/Fb kom ändå Syriens barn in i själ.

Vänner, det här får inte fortsätta. Gå in och skriv under. Donera till Rädda barnen. Se; tänk; protestera i handling varje dag.

Kofi Annan reste till Damaskus idag:

He called on all sides of the conflict to end the bloodshed, saying "this message of peace is not only for the government, but for everyone with a gun." (AP)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar