fredag 15 oktober 2010

Merkantilsexig kräm, tack

Det är Inland Empire på tv. Hur kusligt är inte det? Tv:n står på, jag tittar inte.
Tidigare i afton stod radion på och det kom Tongåvan.
Jag hörde Lady Gaga för första gången.
Ja - för första gången hörde jag Lady Gaga och det var i Tongåvan, radio Vega. Vågar man då påstå att man inte hänger med till hundra procent utan att verka kokett?

(Nej hjälp, där är den där brutal fucking murder-tanten nu -)

Vad jag egentligen skulle säga var: hudvårdsserier. Jag har mycket torr hud och måste nödvändigtvis använda krämer men varför är alla krämfabrikanter så imbecilla i sin marknadsföring? Jag är hemskt förtjust i ett visst franskt märke och köpte precis en kräm från dem, fick en katalog och läser:

Dont´t worry; your skin just wants some rest. It needs to take a break ... Treat it to an intensive skin-care programme: drink herbal teas, eat lots of fruit and vegetables ... and apply Ma Crème Nature.

Sen då lite bilder på svarta kvinnor som gör tvål i Burkina Faso:

The association is currently working with the laboratory on a new formula: a protective ointment made with shea butter - a recipe that the women in Burkina Faso are impatent to discover!
Eller vad sägs om
You´ll discover that blushing like a peony is much more elegant than going red as a beetroot!

Dessvärre representerar det här märket ändå den smartare falangen.
Här kommer en businessidé: möjligast organisk, möjligast ekologiskt tillverkad kosmetik utan liklukt, miljövänligt förpackad i slående stiligt formgivna förpackningar (gärna med merkantilsexig touch) och utan töntiga tillrop. Jag skulle köpa hela serien direkt.

Och nu byter jag kanal. För konstig stämning i rummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar