onsdag 10 oktober 2012

Dagens citat: Franck

Dagens citat hittade jag på bloggen Kill your darlings, där Mia Franck kommenterar så här:

Folk som blir upprörda har också känslor

Detta kloka tar jag med mig ut i dagen som började med insändarsidan i Hbl där en person med boxarnamn tillrättavisar alla som tror de kan åstadkomma någonting med införandet av ordet "hen".

Mias citat hjälper att tackla allt möjligt, det hjälper en till och med att tackla sig själv, eftersom man kanske har en osexig tendens att bli just upprörd ibland.

Folk som blir upprörda har också känslor, helt enkelt. Så är det. Bra insikt.

2 kommentarer:

  1. Hm. Undrar om det är så jag ska tackla Anne Holts åsikter om hen som hon tillkännagav i Skavlan igår. Hon verkade dock inte upprörd men helt klart engagerad. Samma sak med Skavlan. Honom är jag trött på sedan länge.

    SvaraRadera
  2. Här är en till som tröttnat på Skavlan.
    Han var bra i början men nu sitter han liksom bara där?

    SvaraRadera