söndag 4 april 2010

Finsalongen goes Gran Canaria (paparazzi edition)

Finsalongen finns nu på en balkong med utsikt över palmer och hav. Salongslejonen fröjdas särskilt över att vyn helt saknar inslag av neonljus och reklam; det är faktiskt bara palmer, kaktusar, blommor, vita hotellfasader och ett blått snällt hav.

Här kan man gott ligga på rottingschäslong med blåvita kuddar, lyssna på kanariefågel och koltrast och försöka få styr på tänkandet. (Jag vet inte om någon annan har samma problem som jag med att tänkandet förändras och nästan förintas eller förvandlas till nån sorts hyperperceptivt men förvirrat rådd när miljöombyte sker?)

Finsalongen vill inte bli någon litterär paparazziklubb men jag kan inte låta bli att skvallra att författaren och skådisen Anna-Leena Härkönen var på samma flygplan som vi. Jag satt vid gången vid toalettkön och Härkönen stod där en god stund. Kvinnan framför henne i kön vände sig mot henne och sa "Är du Anna-Leena?" "Ja", sa Härkönen. "Jag har läst alla dina böcker!" sa kvinnan entusiastiskt. "Jaha", sa Härkönen.

Jobbigt för båda, väl.

Nu till poolen.

1 kommentar: