tisdag 12 februari 2013

Syntes

Skulle hitta en sak i något av Liv Strömquists seriealbum men visste inte vilket album som var rätt så tog med mig alla jag har till barnets brottningsträning.
Satt där på föräldrabänken i idrottshuset med andra mammor och pappor och letade i böckerna, en pappa satt uppe på ryggstödet så han kunde kolla rakt ner i min bok men jag tror inte han kollade för han hade väl annat att kolla på.

Hur som helst var det en sån där stund då allt kändes som en syntes; sitta på barnets brottningsträning, de späda sprittiga barnkropparna, den snälla mycket brottaraktiga tränaren, Liv Strömquist-album, bläddra i dem lite sensationslystet, svettas lite i kulturhalsduk, ta den av sig, vilja sporta lite med barnen (jag vill ha en barnkropp, det ser bekvämt ut), bläddra lite till och liksom hjärnblanda idrottshusets atmosfär med en annan air.

Känns också lite läckert att sitta och skriva det här, titta upp och se just Leif GW Persson lägga ut texten på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar