fredag 22 februari 2013

"Aggro-öhhh"

Det första jag fick ögonen på i morse var Lindmans inlägg om komplexa och begripliga sammanhang och arbete och sånt. Tjuppade igenom det sådär som man gör när man tycker att man egentligen inte ska läsa en grej just i den stunden men ändå inte kan hindra det slukande ögats framfart. (Ibland läser jag saker från slutet till början när jag tycker att jag inte har tid att läsa, man är ju för all del en logisk varelse). Tänkte bara: yes, yes, yes, och när jag kom till slutet blev jag allra nöjdast för där står så här: "filosofin för min del startar sällan i förundran, den startar i ett desperat och otåligt aggro-öhhh, vill ha klarhet NU."
Igenkänningens bistra smekning.

Associerade förresten till att statens järnvägar VR påstår att det är en bäver med vänner som städar tågtoaletterna. Bävern har skrivit ett brev till toalettbesökaren, se nedan. Jag vet inte ens riktigt vad där står för blir så upprörd över det aktiva osynliggörandet av städarnas existens. Inte bara ska de städa tågsnusket, de ska också göra det i skuggan av ett gäng påhittade gröna bävrar i "ekologins" namn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar