torsdag 8 maj 2014

Världens bästa litteraturprogram?

Tänkte fortsätta mitt gladflåsiga tonfall här i salongen med att utropa att Svt:s Babel är så BRA! Är det världens bästa litteraturprogram, eller? Frågan är allvarlig, och jag vill gärna att den som känner till ett lika bra eller bättre litteraturprogram nånstans i världen meddelar det i en kommentar. 

Babel är ett bevis på att det går att förena intellekt och underhållning, litteratur är allvar, och konst, och liv, och omständigheter, och kul, och politik, stylade författare i limelight, bromance, gender, rollspel, kropp, tanke, arbete, OCH Caitlin Moran som skriver den briljanta texten "My Vintage Boyfriend" till Benny Anderssons melodi. Så bra.

2 kommentarer:

  1. Instämmer! Och Josefine Klougart i senaste avsnittet var så sjukt bra tycker jag. Skulle jag undervisa i svenska den här terminen hade jag direkt lyssnat på intervjun med henne med gymnasieelever och diskuterat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Josefine Klougart talade otroligt bra om vad litteratur handlar om. Och om varför form är viktigt. Så bra!

      Radera