onsdag 2 juli 2014

Min låt, ok?

Jag älskar låten Chandelier av Sia Furler så mycket att jag bevakar den svartsjukt. Kom på mig själv med att googla "I love Chandelier" och sedan hånfullt nagelfara alla utrop om saken. I går tvingade jag mig att gilla en status på Facebook där Philip Teir skrev att han tycker om låten och sjunger med i refrängen när han renoverar sitt hus. Nej! Den är min! Och Sia Furler och jag är födda nästan på samma dag! Sluta tycka om MIN låt! Sluta ha ett förhållande till MIN låt!

Chandelier är en stor musikhändelse, ett konstverk, så är det. Den är på något sätt litteratur - fast utan boken.

Här är den i framförande av Sia Furler tillsammans med New York City Gay Men's Chorus:




1 kommentar:

  1. Precis! Har samma förhållande till låten, som om den berättar om MITT liv. Ett mästerverk, helt utan att försöka nånting.

    SvaraRadera